Ponera att en kompis till mig sällan får tänka en tanke till slut, ständigt blir avbruten, regelbundet försöker sortera ut en röst ur tre olika som pratar uppfodrande till henne samtidigt, emellanåt sitter och pratar i ett rum samtidigt som hon toklyssnar in i ett annat för att förekomma konflikter och handgemäng bland personerna där, ofta säger samma sak 14 gånger utan att det hörsammas och med ojämna mellanrum utsätts för så höga skrik att det känns som fysiskt våld. Om det pågår ständigt under flera år, kan mi… – f’låt, jag menar hennes hjärna få bestående men av det då?
Hon undrar nämligen. Hon börjar bli lite orolig.
skriven 10 juni 2012 av kaosyoga i Vardagsliv | Inga kommentarer än
Jag är trött efter trevlig tjejkväll igår, har skavsår i öronen efter att Folke pratat som om han gick på speed hela dagen (jo, hela dagen) och lite ont i ryggen efter intensivt jobb och en fjortonmånaders som har, ska vi säga, kraftig benstomme, men hårdnackat vägrar gå. Men det är glömt nu, för nu har jag rumpan tryggt och tungt parkerad i vår röda IKEAmöbel, en stor godisskål framför mig och ett avsnitt av En idiot på resa på tv’n.
Har du inte sett serien om Ricky Gervais före detta ljudtekniker-kollega som skickas ut på resa till världens sju underverk än? Gör det.
skriven 9 juni 2012 av kaosyoga i Tv-kvällar | Inga kommentarer än
Tja, det var ju en något upphackad arbetsvecka som lider mot sitt slut. En liten söndag mitt i veckan var förvisso inte så dumt, nationaldagen firade vi inne i vackra Varberg med glass i parker, konserter, lekplatsutforskning, cykling och pizza vid klipporna, allt i strålande solsken. En riktigt ljuvlig dag. Men arbetsveckan blev å andra sidan rejält amputerad eftersom jag bara jobbar varannan dag och onsdagarna är en av dem, så det har jag försökt råda bot på idag.
Nu stänger jag ner och drar på tjejfest, en efterlängtad sådan med sällsynt många vackra kvinnor hos Nina på underbara Örnatorpet.
På vägen dit tänker jag lyssna på en ny bekantskap som jag hörde för första gången i Varberg i onsdags. Förutom hårdrock så jag är jag väldigt svag för kvinnliga sing and songwriters, och Cookies n Beans trollband mig helt oväntat, på en utomhusscen i strålande sol med hund och ungar runt benen (ja jag alltså, de hade inte det). Lite åt Dolly Parton-hållet, vacker stämsång och skön attityd. Kul.
Cookies n Beans – Kings & Queens
Bra, eller hur? Nu tar vi helg, tycker jag.
skriven 8 juni 2012 av kaosyoga i Musik | Inga kommentarer än
Krille: ”Okej killar, nu kör vi. Vad ska vi ha i morgon?”
Ville och Folke: ”Mammafritt!”
”Jag sa: Vad ska vi ha i morgon?”
”Mammafritt!!”
”Vad ska vi ha?”
”Mammafritt!!”
”Jag hör inte!!”
”Maaammaaafritt!!”
”Jajamensan!!”
Alla sträcker in sina händer mot mitten och höjer dem sakta.
”Woooooouuuuw – MAMMAFRITT!!”
Alltså, jag vet inte vad du tycker. Men i normala hem skulle detta kallas mobbing, det är jag ganska säker på.
skriven 7 juni 2012 av kaosyoga i Vardagsliv | Inga kommentarer än